Netyčia užkliuvau už seno (balandžio mėn.) straipsniuko, kuriame toks Mykolas Katkus truputį kažką aiškino apie politiką iš savo varpinės. O jo varpinė, kiek suprantu, yra profesionalus makaronų kabinimas, t.y., reklama. (Mūsų politikai yra nelabai profesionalūs makaronų kabintojai, apie tai jis ir šneka. Aiškina, moko, atseit…)

Kelios citatos, kurios man krito į akį:

Pastaruosius kelerius metus tiek politikai, tiek apie juos pranešanti žiniasklaida buvo nekritiškai kritiška. Buvo arba propaganda, arba smarki kritika. Teigiami dalykai buvo matomi tik politikų asmenybėse, kas nėra tikroji politika, nes ne asmenybė daro sprendimą, bet sprendimas daro asmenybę. Manau, vienas valdžios uždavinių – rasti būdą, kaip reklamuoti pačią politiką. Ne vieną ar kitą partiją, bet politiką kaip kategoriją.

…….

Per 2002 m. rinkimus Paksas labai gerai rezonavo su žmonių noru ką nors pakeisti, sutvarkyti – su permainų lūkesčiu. 2004-ųjų rinkimai liudijo ramybės troškimą: kaip baigti visiems ištampiusį nervus skandalą.

Šių metų Seimo rinkimų svarbiausia žinia yra ta, kad nėra vienos aiškios idėjos, bet yra didelis irzlumas, nepasitenkinimas. Manau, kad ir „Leo LT“, ir „valstybininkų“ skandalai, kamavę mūsų viešąją erdvę, liko nesuvokiami maždaug 99 proc. žmonių. Tai skandalai, kuriuose net ir išmanančiam žmogui sunku susivokti, kas teisus. Šį informacinės erdvės niežulį jie norės kaip nors numalšinti, ir su tuo niežuliu mažiausiai siejamos partijos – TT ir TS – panašu, bus geriausiai pasirengusios parodyti alternatyvą.

Nesu tikras, ar žmonės tikrai pavargo nuo politikos. Manau, nuo dutūkstantųjų metų prasidėjo laikai, kai politikai nutarė, kad viešieji ryšiai leidžia jiems kalbėti bet ką ir itin kūrybiškai žvelgti į bet kokius viešai prisiimamus įsipareigojimus. Tas kūrybiškumas labai pakenkė politikos patikimumui.
………………………..

Politikos valiuta – patikimumas. Net ne turinys, kas bus pasakyta ir padaryta, o patikimumas. Galbūt net ateina laikas, kai ims labiau lemti ideologijos. Manau, nesvarbu, kokia tai ideologija – svarbu, kad jos būtų laikomasi. 

………………………

…….  Nemanau, kad artėjančius rinkimus laimės partija, kuri siūlys konkrečius dalykus, dalys konkrečius pažadus.

Reklama

2 komentarai apie “

  1. Et, vis tiek makaronai…
    Ką reiškia pasiūlymas valdžiai reklamuoti politiką? Valdžia visiškai tuo nesuinteresuota, nes daug pigiau turėti valdžioje savus, sušnekamus politikus, o ne kažkokios abstrakčios idėjos principus. Principai yra toks dalykas, kurį visada norisi pastumti į šalį. Ir principai patys negyvuoja, reikia jų nešėjų.
    Žinoma, sutinku, kad “pijarininkų“ suklestėjimas, visokiausių technologijų pagalba kurpiant “tvirtų erelių“ įvaizdžius ir jais maustant publiką, tik pablogina padėtį, bet, kaip suprantu, dabar to neišvengia nė Obama su Makeinu.

    Ir nereikia būti jokiu nusipelniusiu ekspertu, prognozuojant būsimų rinkimų rezultatus. Ramiai galiu pasakyti: rinkimų nelaimės jokia partija – nei ta, kuri konkrečiai žadės, nei ta, kuri šoks ir dainuos. Visos gaus po kelias vietas ir tada prasidės tai, ką, deja, reikia vadinti politika, nors su politika tai nieko bendro neturi – dalybos prie lovio.

  2. Taigi, po rinkimų prasidės jungimasis dėl valdžios lovio. Vieni neš parduoti sarašais,kiti bandys po vieną, taip sakant “įėjimo mokestis“.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s