apie "Silfidę"

Kiek paabejojęs, vis tik nusprendžiau, kad reikia dar tęst tradiciją retkarčiais pacituot “Mūzų malūną”.
Nors šis straipsnelis, mano supratimu, labai jau toks… joks. Nieko konkretaus nepasakantis reklaminis tekstukas.


Na, aš irgi nedrįstu nieko ką nors konkretesnio pridėti, tiesą sakant. Premjerinių spektaklių nemačiau, o generalinė repeticija (čia specialiai nepraleidžiu progos pasigirti mielai draugei ******, kad- aha, ir aš ten buvau..:)) …man labai patiko, nes efektingai prasidėjo nuo skraidančios lėkštės. Tiksliau- padėklo. Premjerose, įtariu, įžanga buvo nuobodesnė. 🙂
Na, apie skraidantį padėklą galėsiu papasakot vėliau, o kol kas tegu eina straipsnelis iš MŪZŲ MALŪNO.

Aha, tiesa, dar pridėsiu, kad pastatymas man patiko. Tikrai gražus. Tiesa, norėjosi idealesnių judesių. Bet: 1) gal aš per daug noriu iš provincijos šokėjų; 2) nelabai aš ką nutuokiu aplamai apie baletą; 3) gal paskui premjeriniuose spektakliuose buvo šokama geriau.

https://i0.wp.com/www.7md.lt/images/straipsniai/24611_1_ivanas07.jpg

Na, apie baletą aš nutuokiu tik tiek, jog girdėjau, kad “pakietinti bateliai”, apie kuriuos kalba Helmutas ŠABASEVIČIUS, žargoniškai dar būna vadinami puantais. Ir girdėjau, kad baletas “Silfidė” tuo ir įėjo į istoriją. Kad tai buvo pirmas baletas, kuriame imta šokti ant pirštų galiukų. Ir nuo jo prasidėjo ta kvaila mada. Varpo formos sijonėlių ir puantų.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Baletas apie nerealią svajonę alsuoja romantika

Helmutas ŠABASEVIČIUS
2009-03-02

Praėjusį savaitgalį Lietuvos baleto trupė naujam gyvenimui vėl prikėlė vertingą kultūros istorijos fenomeną – vieno garsiausių XIX a. choreografų Auguste’o Bournonville’io baletą „Silfidė“.

A.Bournonville’is, vienas danų kultūros simbolių, garsėjo romantiškomis choreografinėmis dramoms. „Silfidę“ jis sukūrė susižavėjęs to paties siužeto Filippo Taglioni baletu.

Naująjį Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro trupės spektaklį pastatė A.Bournonville’io choreografiją puikiai išmanantis danų baleto artistas ir choreografas, Londono Karališkojo baleto solistas Johanas Kobborgas.

Išradingas reginys

Ši „Silfidė“ iškart atkreipia dėmesį stilingumu – nuo muzikinio atlikimo, pastatymo, scenografijos iki programėlės.

Baleto dramaturgija ir choreografija ypač logiška – čia nėra vėlesniems klasikiniams baletams būdingos atskirų numerių struktūros, šokio epizodai organiškai išplaukia iš siužeto.

Čia daug iškalbingos senoviškos pantomimos. Ji padeda atskleisti svarbiausią spektaklio mintį apie žmogų persekiojančią svajonę, kurios vaikydamasis jis praranda tai, kuo galėtų džiaugtis tikrovėje.

A.Bournonville’o choreografinė kalba išradinga, bet logiška: pakietintais bateliais ant pirštų galų šoka tik ore lakiojančios silfidės. Kitų moteriškųjų personažų choreografija žemiška, nors taip pat yra prisodrinta grakščių smulkių judesių ir šuoliukų.

Džeimso partija grindžiama ekspresyviais, aukštais šuoliais, įvairiausiomis jų kombinacijomis, pabrėžiančiomis jo norą pasiekti tai, kas neįmanoma.

Senovės dvelksmas

J.Kobborgas daug dėmesio skyrė spektaklio plastinei atmosferai, todėl labai įdomu sekti siužetą, audžiamą iš mažų detalių ir charakterių. Baleto artistai šoka lengvai, stilingai, o vaidina nuoširdžiai įsijausdami į senųjų baletų pantomimos estetiką.

Spektaklio, kaip reginio, kokybę lemia dailininko Peterio Farmerio dekoracijos ir kostiumai.

Jie spalvingi, tačiau nėra įkyriai ryškūs – tarsi panyrantys į šiltai kontrastingus Levo Kleino šviesų srautus.

Ypač efektingas antrojo veiksmo scenovaizdis, kur keliomis permatomomis uždangomis sukuriamas rūke paskendusio miško vaizdas.

Raiškūs artistų darbai

Didelis spektaklio privalumas – įdomūs artistų darbai.

Silfidę premjeriniuose spektakliuose šoko Miki Hamanaka ir Olga Konošenko. Jų sukurti vaidmenys skirtingi, bet puikiai derantys bendroje spektaklio koncepcijoje.

Pirmojoje spektaklio premjeroje Džeimsą šokęs Londono Karališkojo baleto solistas Ivanas Putrovas imponavo kruopščiomis pantomimos detalėmis ir sklandžiais, efektingais šuoliais.

Artistiniu ir šokio technikos atžvilgiu išraiškingi buvo ir kiti Džeimsai – Nerijus Juška bei Aurimas Paulauskas.

Džeimso sužadėtinės Efės vaidmenį atliko Živilė Baikštytė ir Rūta Kudžmaitė.

Šios patyrusios solistės kiekviena savaip perteikė paprastos kaimo merginos, kurią sužadėtinis iškeitė į nepasiekiamą svajonę, dramą.

Džeimso varžovo dėl Efės meilės Gurno paveikslą pirmuosiuose spektakliuose sukūrė Martynas Rimeikis ir Eligijus Butkus, burtininkės Medžės – Valerijus Fadejevas bei Aleksandras Molodovas.

Istorijos apie nesugaunamą svajonę atmosferą padėjo perteikti romantiškų jausmų nestokojantis Martyno Staškaus diriguojamas orkestras.


Advertisements

6 komentarai “apie "Silfidę"

  1. Tu čia taip drąsiai apie puantus tarstelėjai. Ar derinai su Smetoniene? Taip kaip vietoj impičmento reikia sakyti valstybės apkalta, o vietoj parkingo reikia sakyti automobilių aikštelė, tai gal ir puantai jau tapo uždrausti…

  2. Taigi sakiau. Žargoniškai.
    Ir aplamai nesu tikras dėl to termino, nelabai nutuokiu: ar taip vadinami patys bateliai, o gal tik jų dalis, ta sukietinta kvadratiška nosis. Galite mane patikslinti, jei žinot. Arba pasakyti, kai išsiaiškinsite.

  3. Buvimaiknygumugese kol kas dar nenumatomi netgi neįtikimiausiuose mano likimo scenarijuose. Bet ką gali žinot. Niekada nesakyk niekada. 🙂

    fanta

  4. Baletas ok! Bet Levo Kleino sviesos sugriuvo praejus vos keliems spektakliams 😦 Sis “sviesu dailininkas” absoliuciai nemoka suvaldyti sviesu… Isokus Silfidei pro langa prozektorius turi sekti ja einancia gilyn i kambari, bet deja po pirmos premjeros sis triukas nebesuveike! :(( Geda operos ir baleto teatrui, kad neleidzia dirbti jauniems sv. dailininkams, o tokiems intrigantams kaip Levas Kleinas duris visur atviros…

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s